/Files/images/IMG_4330.JPG Шановні батьки!

У школі працює психолог Бичковська Галина Зеновіївна.

На цій сторінці ви можете знайти корисну інформацію для себе та своєї дитини.

Акції. Інформація саме для тебе!

Смертельний квест: небезпека, яка підстерігає "ВКонтакті" мільйони дітей !!!

Як повідомляє уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба, лише за минулий рік 148 дітей вчинили суїцид. Про це він написав на своїй Фейсбук-сторінці.

«Часто дитячий суїцид – це спосіб помститися батькам за образу або байдужість», - каже він.

Це справді так, але проблема набагато серйозніша. За допомогою «пошуку» в соцмережі «ВКонтакті» ми нарахували близько 3 млн українських підлітків віком 14-16 років.

«Прости» – це слова написала на стіні закинутої будівлі 15-річна мешканка Збаражчини, яка першого грудня покінчила життя самогубством. Дитина прийшла вранці до школи, залишила портфель та покинула клас. Через деякий час її повішеною знайшла матір за п’ятсот метрів від помешкання та школи.

Ми натрапили на інші схожі випадки: самогубство школяра на Рівненщині, суїцид студентки наТернопільщині…

Аби підлітки не потрапили в такі групи, у кіберполіції радять батькам приділяти більшу увагу психологічному стану дитини, а також варто проводити наступні дії:

1) Перевіряти шкіряні покриви дитини на наявність пошкоджень та в разі їхнього виявлення, з'ясовувати обставини, за яких вони з'явилися. Особливу увагу звертати на пошкодження різного роду в формі кита.

2) Перевіряти акаунти дитини в соціальних мережах, та групи до яких входить акаунт. Перевіряти вміст спілкування в приватних чатах.

3) Звертати увагу на коло спілкування дитини.

4) Намагатися зайняти вільний час дитини спортивними або культурними секціями.

5) Обов'язково контролювати те, які фото й та відеофайли є в гаджетах дитини.

6) Встановлювати функцію "батьківський контроль" на всіх гаджетах дитини.

"Сьогодні Департаментом кіберполіції була виявлена одна з таких груп, до якої входить 209 користувачів з України. При цьому слід наголосити, що такі групи щодня блокуються адміністрацією соцмереж за зверненнями правоохоронних органів або їхніх користувачів", - зазначають у кіберполіції.

Кіберполіціятакож опублікувала список українських підлітків, які зареєстровані в подібнихгрупах. Його можна переглянути за цим посиланням: http://www.kievpravda.com/news/40425

Адаптація учнів п'ятого класу до навчання в основній школі

Упродовж усього життя нам (і дорослим, і дітям) доводиться адаптуватись до різних ситуацій. Переступаючи поріг школи, дитина також увесь час адаптується: до дітей, до вчителів, до уроків, до нового режиму дня. Одним зі складних адаптаційних періодів є навчання у 5-му класі
Перехід із молодшої школи до основної пов’язаний із внесенням змін у динамічні стереотипи спілкування, діяльності, а також зі збереженням окремих компонентів попереднього соціального досвіду.
Адаптація дитини до навчання в середній школі відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зі значним навантаженням на всі системи організму.
Як свідчить аналіз, учителі, які викладають у 5-х класах, часто не бачать різниці між п’ятикласниками й іншими школярами основної школи. І як результат – завищені вимоги до цих учнів, зниження рівня навчальних досягнень, мотивації навчання. Такий підхід до навчання може ускладнити процес адаптації школярів.
Здається, тільки-но діти і батьки адаптувалися в початковій школі, як необхідно переходити до п’ятого класу, до середньої школи. На жаль, у цей період (10-11років) у дітей втрачається інтерес до навчання. Для учнів 5-го класу багато що стає новим і непізнаним: нові вчителі, нові предмети, форми навчання, а іноді і однокласники. Звичайно ж, є діти, які легко й вільно вливаються в шкільну систему вимог, а є діти, які відчувають потребу в допомозі вчителів, батьків, психолога. Відвідуючи уроки у 5-му класі я побачила що, п’ятикласникам у школі цікаво: вони прагнуть бути активними, розумними, вони хочуть щоб їх побачив, оцінив новий учитель і помітив у них усе найкраще.
Але ж і ми, вчителі, також проходимо період адаптації: нам потрібно запам’ятати нових учнів, вивчити їхні особливості, переключитися на роботу з п’ятикласниками, враховуючи основні психологічні особливості дітей цього віку. І чим швидше ми, вчителі, і учні знайдемо ті спільні шляхи, тим швидше пройде адаптація в учнів 5-го класу. А це є (я маю на увазі спільні шляхи):
- вміння вчителя ставити посильні вимоги зі свого предмета;
- уміння класного керівника згуртувати колектив, сформувати культуру поведінки й навички спілкування;
- уміння учнів реально оцінювати свої можливості.
Більшість дітей переживає перехід у основну школу як важливий крок у своєму житті. Деякі пишаються тим, що вони подорослішали, інші мріють розпочати «нове життя». Адаптація у 5-му класі багато в чому схожа з адаптацією у 1-му класі.
Що викликає стрес у п’ятикласників? Різкі зміни умов навчання, різноманітні та більш ускладнені вимоги, які ставлять до дітей середньої навчальної ланки, навіть зміна «статусу» у початковій школі на «наймолодшого» у середній – все це є досить серйозним випробуванням. У цей період діти можуть стати невпізнанними: тривога, боязкість чи, навпаки, розв’язність, надмірна метушливість, збудження охоплюють їх. У зв’язку з цим у них може знизитись працездатність, вони можуть стати забудькуватими, неорганізованими.
П’ятикласники пристрасно бажають добре вчитися, щоб радувати оточуючих. Але, зіткнувшись з першими труднощами, часто розчаровуються.
Усі зазначені причини нерідко виступають не ізольовано, а спільно, поєднуючись у досить складні комбінації, і потребують зазвичай спільної активної роботи не тільки психолога й педагога, а й батьків, а головне – самого підлітка.
Забезпечення наступності є однією з основних умов успішної адаптації молодших школярів до навчання в основній школі та важливою передумовою успішного навчання у 5-му класі. Для розв’язання проблем наступності в навчально-виховному процесі, особливо в період адаптації молодших школярів до нових умов навчання у 5-му класі, адміністрації, учителям, батькам необхідно:
- ураховувати індивідуальні та психологічні особливості 10-11-річних школярів;
- постійно спиратись на попередні знання, уміння та навички і на основі зазначеного забезпечувати їх удосконалення, осмислення вже на новому, вищому рівні;
- здійснювати обов’язкову підготовку школярів до засвоєння нових навчальних компетентностей;
- забезпечити систему взаємозв’язків у змісті, формах і методах педагогічного процесу, оптимальне співвідношення та зв’язок між окремими етапами навчального процесу;
- створювати освітньо-дидактичні ситуації, в яких дитина почувала б себе невимушено, комфортно, не боялась розкривати світ власних емоцій;
- забезпечити систему оптимальних вимог до знань і поведінки учнів, їхніх моральних якостей, форм і методів роботи з ними на всіх етапах навчання;
- упроваджувати засоби стимулювання та заохочення дітей до пізнавальної діяльності;
- розвивати рефлексивні вміння дивитись на себе з «боку»;
- формувати навички самоконтролю й самооцінки:
- аналізувати причини неуспішного адаптаційного періоду;
- запроваджувати способи, спрямовані на подолання труднощів у навчанні учнів 5-х класів.
Отже, успішній адаптації учнів 5-х класів до навчання в основній школі сприятимуть цілеспрямована координація дій учителів, їхній професіоналізм і досвідченість.
"16 днів проти насилля"

ТЕСТИ для БАТЬКІВ

Хто ви своїй дитині батько чи приятель?
Чимало психологів вважають, що батьки, які намагаються відігравати роль приятеля у стосунках із дітьми, забувають, що самою природою їм призначено бути опорою своїй дитині.
Пройдіть тестування, яке знаходиться у вкладеннях сторінки Психолога.


/Files/images/kartinki_dlya_saytu/23KmIJiphjY.jpg

Як забезпечити безпеку дітей в мережі Інтернет

Пропонуємо декілька рекомендацій, які слід взяти до уваги:
- розміщуйте комп'ютери з Internet-з'єднанням поза межами кімнати вашої дитини;
- поговоріть зі своїми дітьми про друзів, з яким вони спілкуються в он-лайні, довідайтесь як вони проводять дозвілля і чим захоплюються;
- цікавтесь які веб сайти вони відвідують та з ким розмовляють;
- вивчіть програми, які фільтрують отримання інформації з мережі Інтернет, наприклад, Батьківський контроль в Windows*;
- наполягайте на тому, щоб ваші діти ніколи не погоджувалися зустрічатися зі своїм он-лайновим другом без Вашого відома;
- навчіть своїх дітей ніколи не надавати особисту інформацію про себе та свою родину електронною поштою та в різних реєстраційних формах, які пропонуються власниками сайтів;
- контролюйте інформацію, яку завантажує дитина (фільми, музику, ігри, тощо);
- цікавтесь чи не відвідують діти сайти з агресивним змістом;
- навчіть своїх дітей відповідальному та етичному поводженню в он-лайні. Вони не повинні використовувати Інтернет мережу для розповсюдження пліток, погроз іншим та хуліганських дій;
- переконайтеся, що діти консультуються з Вами, щодо будь-яких фінансових операції, здійснюючи замовлення, купівлю або продаж через Інтернет мережу;
- інформуйте дітей стосовно потенційного ризику під час їх участі у будь-яких іграх та розвагах;
- розмовляйте як з рівним партнером, демонструючи свою турботу про суспільну мораль.
Використовуючи ці рекомендації, Ви маєте нагоду максимально захистити дитину від негативного впливу всесвітньої мережі Інтернет. Але пам'ятайте, Інтернет, це не тільки осередок розпусти та жорстокості, але й найбагатша в світі бібліотека знань, розваг, спілкування та інших корисних речей. Ви повинні навчити свою дитину правильно користуватися цим невичерпним джерелом інформації

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ІСПИТУ

Практичні рекомендації:

· Якщо є можливість використовувати відео-аудіо матеріали, зробіть це, тому що вони краще запам'ятовуються.

· Якщо це фізика або математика, краще звернути увагу на формули. Якщо формула занадто довга або складно запам'ятовується, зверніть увагу на складові, які її утворюють, і їх розшифровку. Якщо формулу вам ще зможе підказати сусід праворуч, то пояснювати комісії будете ви самі.

· Інтернетом при підготовці краще користуватися, коли знаєш, що шукаєш, інакше процес пошуку інформації займе більше часу, ніж її засвоєння.

· Не варто готуватися до іспиту разом з другом або подругою (якщо тільки він або вона не розбирається в матеріалі краще вас). Така підготовка найчастіше обертається довгими розмовами і марною тратою часу.

· Ще важливе питання: а як запам'ятати?

Треба запам'ятати дату- спробуйте згадати, що ця дата означає для вас особисто. Може, це день народження тьоті? А може, в цей день ви вперше щось зробили або куди-небудь з'їзді? Або раптом ця дата нагадує чийсь телефон? Тільки не треба спеціально вишукувати сімейні свята. А то на іспиті вам доведеться згадувати ще й їх.

Треба запам'ятати формулу?Подивіться на неї під іншим кутом. Спробуйте прочитати її, як слово. Зіставте кожну букву у формулі у якесь слово і складіть смішне речення, яке «застрягне» в голові.

Дуже зручно запам'ятовувати будь-які визначення, явища, події, звівши їх до того, що ви вже знаєте. Завчаєте якесь довге визначення - спробуйте його спростити. Важливо зрозуміти суть визначення, а не завчати його. Рідко хто з комісії приймає в штики ваше пояснення визначення своїми словами замість завченої варіанта. Навпаки. Якщо ви можете переказати визначення своїми словами, то ви його розумієте. А значить, і розумієте матеріал.

У різних людей розвинуті різні види пам'яті: зорова, слухова, моторна. Людям з розвинутою зорової пам'яттю корисніше буде читати матеріал. Потім згадується сторінка, на якій написана потрібна тема. Тому, у кого розвинена моторна пам'ять, краще ще раз прописати матеріал (наприклад, зайнятися написанням шпаргалок). І так далі.
Якщо відчуваєте, що ви розумієте матеріал, і можете його пояснити, і ще не втомилися, продовжуйте! Увечері дозвольте собі розслабитися - прогуляйтеся, поговорити по телефону, почитайте детектив, зайдіть в гості до одного.
Перед сном можна, якщо не вчити, то хоча б перегорнути пройдений матеріали: спробувати, дивлячись на заголовок, згадати загальний зміст питання (якщо не виходить, перегляньте розділ). Психологи стверджують, що найкраще запам'ятовується інформація, отримана під час засинання і пробудження.

· Можна писати шпаргалки! Під час написання шпаргалок ви ще раз опрацьовуєте матеріал. Але користуватися ними не варто. Коли в кишені лежить такий «палаючий» папір, голова працює погано. Залишили її у будинку - голова включається у роботу. Так що краще написати і залишити вдома.

· Що може замінити знання матеріалу?Все може статися. Уявімо собі безрадісну картину - ви всю ніч учили п'ятий білет, а вам дістався тринадцятий, якого у вас не було, що Ви не вчили, в якому знаходяться якісь зовсім жахливі і безглузді твердження, які не розуміє навіть Петя, а він - відмінник . Не треба здаватися. Перш за все, визначитеся, яку оцінку Ви спочатку розраховували отримати - "три", "чотири" або "п'ять". Чим нижче оцінка, тим більше шансів її одержати. Подивіться на запитання. Які асоціації воно у Вас викликає? Може, Ви щось віддалено схоже вже проходили? Навіть якщо по другому предмету. Якщо це можливо, зверніться до сусіда. Думайте! Інформацію Ви дізнаєтеся не тільки на уроці, але й по телебаченню, радіо, Інтернет, розмов, відповідями інших студентів, не тільки з наукової, а й художньої літератури (там, де справа стосується гуманітарних предметів, наприклад).
В решті решт (крайній варіант), можна попросити у вчителя дозвіл вибрати інший білет. Оцінка знизиться на бал, але якщо Ви будете відповідати впевнено і правильно, ще не все втрачено.

· Ніколи не треба ховатися від екзаменатора! Якщо ви підете на задню парту, то заздалегідь дасте знати комісії, що в собі не впевнені. Якщо у вас вже написана відповідь на питання квитка, і ви вже не можете нічого згадати, не сидіть, чекаючи поки вас викличуть, а краще викличтеся самі. Така ініціатива буде зарахована вам в «плюси».

· Не приймайте в день іспиту заспокійливі засоби. Вони можуть загальмувати вашу здатність мислити, зробити вас сонливість і байдужим до всього, що відбувається.

· Не потрібно сумніватися перед розкладеними квитками, згадуючи, який же все-таки виявиться щасливим. Беріть одразу той, який на вас «дивиться». Інакше спрацьовує стереотип: якщо ви шукаєте - значить, хочете знайти щось більш легке, тобто не знаєте весь матеріал. Запам'ятайте - всі квитки однакові. Погані квитки взяли до вас. Якщо ви тягне білет першим, то погані квитки взяли ще вчора.

· Існує безліч різних звичаїв та прикмет, які покликані допомагати при здачі та підготовці іспиту. Такі заходи часто дають позитивний психологічний настрій і додаткову впевненість. Так що робіть, як Вам подобається.

· Вчіться керувати своїми емоціями. Наш мозок наказує виробляти гормони стресу на будь-який подразник, що загрожує нашому спокою.

· Використайте найпростішу йогівську вправу. Заплющте очі й подумки перенесіться на берег океану. Підніміть руки вгору і розведіть їх у боки, уявляючи, як у них входить енергія. Складіть їх одна на одну біля пупка (ліва рука знизу). Ваш мозок насичується киснем і заспокоюється.

· Усміхайтеся, навіть якщо вам не дуже хочеться. Сміх позитивно впливає на імунну систему.

· Не забувайте хвалити себе щоразу, коли вам вдається впоратися із хвилюванням.

· Живіть активно. По-перше, активні рухи не дають накопичуватися адреналіну, по­-друге, відволікають від негативних думок: «Я не здам», «Я не знаю» тощо.

· Не одягайте на екзамен червоний одяг. Цей колір підвищує кров'яний тиск, він небезпечний для гіпертоніків. Коли людина сидить у кімнаті, де багато червоних пред­метів, то вона починає безпричинно дратуватися. А коли людина одягає червоні речі, то навпаки, в неї додається бадьорості й активності. Тобто якщо ви одягнете на екзамен червону річ, то почуватиметеся впевненіше, але в екзаменатора ваш вигляд викликатиме роздратування.

· Можна ввести в інтер'єр кімнати жовтий і фіолетовий кольори, оскільки вони підвищують інтелектуальну активність. Для цього буває достатньо якоїсь картинки в цих тонах.

· Почніть зі складнішого, з того розділу, який знаєте найгірше. Але якщо вам важко «розгойдатися», можна почати з того матеріалу, який найбільш цікавий і приємний. Можливо, поступово увійдете до робочого ритму, і справа піде.

· Чергуйте заняття і відпочинок, скажімо, 40 хвилин занять, потім 10 хвилин — перерви. Можна у цей час помити посуд, полити квіти, зробити зарядку, прийняти душ.

· Спіть не менше 8 годин, якщо хочете чи треба, влаштуйте собі тиху годину після обіду.

· Харчування має бути 3—4-разовим, калорійним і багатим на вітаміни. Споживайте волоські горіхи, молочні продукти, рибу, м'ясо, овочі, фрукти, шоколад. Ще одна порада: перед іспитами не слід наїдатися.

· У пункт складання іспиту приходьте без запізнень, краще — за півгодини до початку тестування. Опануйте свої емоції, зберіться з думками. Сміливо заходьте до аудиторії. Не сумнівайтеся, усе вийде. Сядьте зручно, випряміть спину. Подумайте про те, що ви вищі за всіх, розумніші й у вас усе вийде. Зосередьтеся на словах: «Я спокійний, я абсолютно спокійний». Повторіть їх без по­спіху, кілька разів. Думок відганяти не треба, оскільки це викличе додаткове напруження. На завершення стисніть руки в кулаки. Виконайте дихальні вправи:

· сядьте зручно;

· глибокий вдих через ніс (4—6 секунд);

· затримка дихання (2—3 секунди), потім видих.

Поради В.Сухомлинського дітям

Десять «НЕ МОЖНА»

· Наодинці з собою робити все не так, як ти робив би на очах у людей.

· Лінуватися, бути ледарем, неробою.

· Видавати за честь і заслуги те, що є твоїм обов’язком.

· Вимагати від батьків те, що ти не заслужив працею.

· Бути жадібним, корисливим, негостинним.

Кiлькiсть переглядiв: 540

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.